Bezoek uit Nederland en zomeractiviteiten - Reisverslag uit Braşov, Roemenië van Marjolein - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland en zomeractiviteiten - Reisverslag uit Braşov, Roemenië van Marjolein - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland en zomeractiviteiten

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 Juli 2015 | Roemenië, Braşov

Nog 3 weekjes en dan is het al weer tijd om naar huis te gaan,
wat is de tijd voorbij gevlogen!
We zijn volop bezig met het zomer programma, vorige week kwamen Margreet en haar zus Gerdien het centrum bezoeken, het was erg leuk om bezoek uit Nederland te ontvangen en ook de kinderen genoten van hun aanwezigheid.

We doen verschillende leerzame games met de kinderen, zoals bijvoorbeeld een spel waarbij ze woorden moeten uitbeelden of omschrijven.
De woorden zijn verdeeld in 3 groepen: zelfstandig naamwoorden, bijvoeglijke naamwoorden en werkwoord, de kinderen moeten ook benoemen tot welke groep het woord behoord.
Met de oudere kinderen doen we ook de woorden in het Engels.

Een van de andere games die we doen is scrabble, om ze te helpen hun vocabulaire uit te bereiden, te leren samen werken en overleggen.

Verder heb ik goed nieuws over Camelia: deze week zijn we naar de dokter geweest en hebben we haar gehoorapparaat voor haar rechter oor kunnen kopen. voor haar linker oor kunnen kan pas als het geld van de staat binnen is dus we moeten daar nog even mee wachten, maar ze is super blij met haar gehoorapparaat. Dit is echt een verbetering van haar levenskwaliteit!
Volgende week gaan we terug voor controle en om evt. het gehoorapparaat nog iets bij te stellen.

Bedankt voor jullie betrokkenheid!
Heel veel liefs vanuit Roemenië,
Marjolein

• 17 Juli 2015 - 19:08

Anouk:

Haha mayo je gaat al helemaal over in het Engels, "games" ;)
    Leuk dat het zomer programma van start is gegaan en wat fijn dat
    dat meisje nu haar gehoor apparaat heeft! :)

Tot over 3 weekiessss!!

• 17 Juli 2015 - 19:52

Leontine:

Hoi Marjolein, wat een goede berichten allemaal. En Scrabble.... je kunt nu dus ook wordfeud in het Roemeens :-)
    En wat is de tijd inderdaad gevlogen, het zal wel wennen zijn weer terug in Nederland!
    Misschien kunnen we dan eens bijkletsen.

Tot ziens! Leontine

• 17 Juli 2015 - 20:14

Ezra:

Hallo lieve ( bijvoeglijk nmw!) Mayo!
    Het gaat hard en dat is maar goed ook want ik vind t wel weer tijd dat je terug komt haha! Ik mis je! Mooi blog weer! Tof die verbeteringen die idd kwaliteit aan t leven kunnen geven! Goed bezig met elkaar. Houdt je nog n afscheidsfeestje?
    Ik hoor t zo vast want ik bel je!! Xx

• 17 Juli 2015 - 23:34

Martine:

Lieve Mayo,
    Wat fijn dat je het daar zo ontzettend naar je zin hebt en ook écht iets voor deze kinderen kunt betekenen! Geniet nog van de laatste weekjes, het afscheid zal wel lastig worden :( ...
    Lieve groet Martine

• 25 Juli 2015 - 21:26

Louise:

Hallo Marjolein,
    Nog even genieten van de tijd daar en dan weer.......Nederland! In ieder geval ook goede reis gewenst en tot gauw.
    groetjes'
    Louise

• 31 Juli 2015 - 12:36

Hadassa:

Heel veel succes en plezier de laatste dagen!
    Tot gauw!!!