Eerste week terug in Roemenië - Reisverslag uit Braşov, Roemenië van Marjolein - WaarBenJij.nu Eerste week terug in Roemenië - Reisverslag uit Braşov, Roemenië van Marjolein - WaarBenJij.nu

Eerste week terug in Roemenië

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 April 2015 | Roemenië, Braşov

Hallo allemaal,
Wat gaat de tijd toch snel, al weer bijna een week in Brasov.
Vorige week zaterdag ben ik vertrokken vanaf schiphol, ik heb een goede reis gehad en werd bij het vliegveld opgehaald door iemand die alleen Roemeens spreekt dus heb gelijk een beetje kunnen oefenen :)
In Roemenië is pasen een week later dan in Nederland dus afgelopen zondag en maandag was het hier pasen, dan eten ze hier lamsvlees (met veel knoflook).
Dinsdag heb ik de kinderen voor het eerst weer gezien, ze hebben deze week vakantie dus geen huiswerk maar lekker knutselen. Het was voor de kinderen een verassing dat ik kwam, ze wisten wel dat ik in april zou komen maar niet precies wanneer, ze waren erg blij om mij weer te zien en ik was ook om hen te zien. Het praten met de kinderen is nog wel lastig want ze articuleren niet zo goed en praten erg snel. Maar ik heb het hier erg naar mijn zin, het werken met de kinderen is leuk en ook woon ik in een mooie buurt in Brasov.


  • 17 April 2015 - 11:05

    Anouk:

    haaaaa mayo!
    Whiehoeee, je eerste berichtje!
    Haha dus iedereen bleef ver uit je
    buurt na pasen? (Knoflook haha)
    Wat een schattige kiddies en wat een mooi
    appartementen complex, had het
    armoediger verwacht haha!

    Haveeee fun!! :)

    Xxxxx

  • 17 April 2015 - 11:23

    Nan:

    Leuk om te lezen Mayo!
    Veel plezier daar met de kiddo's!
    xxxx

  • 17 April 2015 - 12:02

    Andreas&Hanneke:

    Wat een moedige stap, Marjolein, heel mooi dat je zo deze kinderen warmte, liefde en aandacht kan geven.. Fijn je via dit blog te kunnen volgen. Heel veel plezier.

  • 17 April 2015 - 12:10

    Nienke:

    He Marjolein! Leuk even wat van Je te lezen... Geniet van je tijd daar en pas goed op jezelf lieve groetjes Nienke

  • 17 April 2015 - 12:28

    Kaaaaaarunaaaaa:

    hi babe,

    Goed om te lezen. Waar blijven die foto's? Leuke nieuwe Roemenen tegen gekomen? Haha! Je hebt nog ff gelukkig. Heeeeeeeel veel plezier met de kids en de taal en de cultuur!

    Kussies

  • 17 April 2015 - 12:49

    Harriët:

    Hallo Marjolein,

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat, dat je goed bent overgekomen, en dat je al goed bent ingeburgerd daar! Fijn om je zo te kunnen volgen! Heel veel plezier, en Gods zegen toegewenst in alles wat je daar doet!

  • 17 April 2015 - 13:12

    Marian:

    Hoi Marjolein,
    Wat fijn om te lezen dat je goed aan gekomen bent ,en het al aardig naar de zin heb.
    Geniet van dez mooie tijd,,,
    Liefs Marian


  • 17 April 2015 - 14:08

    Anja:

    Hallo Marjolein,

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat alles goed gaat! Een hele fijne tijd daar en we blijven je volgen via je reisverslag!!
    Groetjes Anja.

  • 17 April 2015 - 17:45

    Susan:

    Leuk hoor, Mayo!!

  • 17 April 2015 - 18:45

    Ellen:

    Die mayo gewoon twee keer pasen vieren, lekker stinkend naar knoflook lamsvlees. Leuk dat de kinderen alleen Roemeens praten want daar ga je snel beter Roemeens van leren spreken ook als ze minder goed articuleren over een paar maandjes praat je net zo ;).

    Veel plezier daar zussie. Ik blijf je volgen :*

    Xxx Ellen

  • 17 April 2015 - 19:51

    Ton:

    Kom op Mayo... Ff in Roemeens zeggen dat ze beter moeten articuleren! ;-)

  • 17 April 2015 - 22:19

    Margreet:

    Lieve Marjolein,
    Helemaal leuk dat je ons zo op de hoogte houdt van je belevenissen in Brasov! Alle goeds!
    Liefs Robbert, Margreet, Noa, Bas, Levi en Imme

  • 18 April 2015 - 21:46

    Louise:

    fijn dat je een goede reis gehad hebt en hoop dat je enorm zult genieten en tot zegen zult zijn.
    groetjes Gerhard en Louise

  • 18 April 2015 - 22:24

    Marjolein:

    Bedankt voor al jullie reacties, echt hartverwarmend om te lezen thnx!

  • 22 April 2015 - 20:28

    Monique:

    Hey hoi,

    Wat fijn om te lezen dat het goed gaat. De eerste stap is gezet je bent daar en het gaat je goed zo te lezen en te zien. Fijn!!!
    Ik zal regelmatig ff checken hoe het met je gaat en anders appen maar dan moet je wel de bus in

  • 22 April 2015 - 20:34

    Monique :

    Ik mis een stukje van mijn tekst dus wil je laten weten dat de clienten aan je denken en vragen hoe het met je gaat? Dan ik dus vertellen goed en dat je zo te lezen en te zien nog geen Roemeen aan de haak hebt geslagen. Een hele geruststellende gedachte voor hen en ook wel voor mij.

    Ik houd je in de gaten liefs Monique

  • 22 April 2015 - 20:58

    Marjolein:

    Hey Monique
    Bedankt voor je berichtje en ja het gaat super goed met me haha en nog geen Roemeen aan de haak geslagen ;) doe iedereen op het werk en clienten de groetjes!
    Ik heb nu een Roemeense simkaart MET INTERNET!!! dus kan overal whats appen!

  • 24 April 2015 - 19:19

    Annie Zweerink:

    Hallo Marjolein,

    fijn dat het goed gaat met je en dat je het goed naar je zin hebt in Roemenië. Ik (en Arjan) gaan je zeker volgen op je avontuur in Roemenië! Veel plezier daar en pas goed op jezelf!

    Liefs Annie

  • 26 April 2015 - 15:02

    Louise Van De Kamp:

    Leuk om te lezen Marjolein, mooi dat de kinderen je verwachtten! Geniet van je tijd in Roemenië en ik ben benieuwd naar je nieuwe update!

    Groetjes, Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Brasov

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 9549

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 09 September 2017

Roemenië 2017

11 April 2015 - 09 Augustus 2015

Vrijwiligerswerk Roemenië

Landen bezocht: